הקליניקה במודיעין 

איך להגביר אינטימיות בזוגיות

תוכן עניינים

האינטימיות היא יסודה של כל שותפות מחייבת.
אבל עם הזמן, ואחרי תהליך בלתי נמנע של הסתגלות השגרה שאננות של מערכת יחסים ארוכת טווח, האינטימיות ניראת ומרגישה רחוקה יותר ממה שאולי היה פעם.


לא לפחד … זה אמור לקרות. אף אחד לא מזהיר אותנו לפני החתונה כי כולנו שטים בים האהבה והריגוש מי חושב על העתיד נראה לנו שהרגשות הגדולים של ההתחלה יישארו לתמיד.
אינטימיות היא משהו שמרגיש טבעי בהתחלה, זה נובע מתגובה כימית חזקה, קשר רגשי בין שתי נשמות נכספות שלא מצליחות לקבל מספיק זה מזה. זה יפה ומרגש כל כך.
אבל מה איך נראת אינטימיות בשותפות ארוכת טווח? איך זה מרגיש?
ובכן, לכאורה זה נראה כמו עבודה , מרגיש כמו אמון, כבוד, יושר, הערכה… זה כל כך הרבה מעבר לזיקוקים חושניות זמניים, זה הרבה מעבר לפרפרים בבטן זה אהבה תמידית, אנטימיות כנה ואמיתית היא רגש נכסף שכשמגיעים אליו מבינים שהקשר עלה בכמה רמות ממה שהיה בהתחלה בתקופת החיזור.
אנטימיות זוגיות אמיתית דורשת עבודה, דורשת טיפוח נכון ומכוון בכדי להבעיר את הגחלת תמיד.

הנה חמש דרכים להתחיל לטפח אינטימיות מכוונת:

 

1. ללכת למיטה יחד.

אנשים נכנסים לשגרה שלהם. השגרה שואבת והיא דיי משעממת. אם אתם בלו”ז מנוגד נסו לבצע שינוי בתחום הזה ולנסות לתאם זמנים משותפים. תצרו שגרת יחד….

2. ניצוצות

ניצוצות לא יכולים להיות בתדירות כמו שהיו בהתחלה אבל לא יכולים ללכת לאיבוד ולהיות נחלת העבר. לפחות פעמים בשנה אם לא יותר חזרו לזמן הדלקת הניצוצות, חזרו לאלבום החתונה, חזרו לנדרים שהחלפתם לרגע שבירת הכוס, צפו בסרטון החתונה. תחגגו תאריכים שהם רק שלכם – תצרו חגים משפחתיים שידליקו ניצוצות קבועים.

3. דבר את שפת האהבה.

חלק מהאינטימיות הוא בהבנה, בעדיפות ובכבוד לדרך שבה בן\ת הזוג מקבלים אהבה. לכולנו יש דרכים שונות להרגיש ולקבל אהבה. בדקו עם בן\ת הזוג כיצד הוא מרגיש נאהב , מה היא אהבה עבורו – יש כאלו שצריכים מילים בכדי להרגיש נאהבים, יש כאלו שצריכים מגע, יש כאלה שצרכים מעשים… דברו בשפת האהבה שלו באופן ספציפי.

4. מתנות!

מתנות צריכות לבוא בצורות רבות וממש לא בהכרח בתאריכים קבועים. ולא, לא צריך להשקיע המון כסף בכל מתנה… מתנה יכולה להיות גם מעשה שלנו – עיסוי בכפות הרגלים, לתת לו זמן חופשי לעשות כרצונו, פרחים… ולא בהכרח מחנות… לבשל ארוחה מיוחדת, סתם משו קטן ופרקטי שיסייע לו\ה במשך היום…. המתנה גם אם היא עולה 3 שקלים מעידה על זה שחשבת עלי במשך היום, השקעת מזמנך עבורי ….. סתם ככה בלי סיבה מיוחדת…

5. תאהבו את עצמכם!

האינטימיות מתחילה איתך. אתה לא יכול להיות אינטימי עם אחר אם אתה לא באינטימיות רגשית עם עצמך. השותף שלך צריך אותך במיטבך, לא במקרה הגרוע ביותר שלך או על סוף האנרגיה שלך. אם אתה מטפל בך, אתה נמצא במקום טוב יותר לשים את המאמצים של אינטימיות מכוונת. תעריכו ותאהבו את עצמכם כך שתוכלו לאהוב ולהעריך את בן\ת זוגכם!

תיישמו את העצות הללו על בסיס שבועי קבוע ותראו שינוי משמעותי באינטימיות הזוגית בניכם!!!

סיגל כהן – ייעוץ זוגי בירושלים

תפריט נגישות