הקליניקה במודיעין 

טיפול זוגי בשפלה

טיפול זוגי בשפלה
תוכן עניינים

אחד הנושאים השכיחים ביותר שמביאים זוגות לטיפול זוגי בשפלה הוא משבר אמון. בין אם זה נובע מבגידה, חוסר יושר, סודיות כלכלית או הפרת הבטחות. זה הרי ידוע שהפרת אמון עלולה לזעזע את עצם היסוד של מערכת יחסים, אמון הוא הדבק שמחזיק מערכת יחסים, בלעדיו, כל אינטראקציה נגועה בספק ובחוסר ביטחון. אפשר לתת לאמון קונוטציה של אגרטל עדין: לאחר התנפצות, נדרש מאמץ קפדני וסבלנות כדי לחבר אותו בחזרה.

תפקידו של טיפול זוגי בשפלה לאחר משברי אמון

טיפול זוגי בשפלה מציע סביבה מובנית בה בני הזוג יכולים לבטא את רגשותיהם בפתיחות ובכנות. המרחב הבטוח הזה, בהנחיית מטפלת זוגית מקצועית, מאפשר שיחות עמוקות ופגיעות מהסוג שלעתים קרובות קשה מדי לקיים ללא הדרכה. הטיפול כולל מספר שלבים מרכזיים שהיו חיוניים בטיפול במשברי אמון:

1. הכרה ואימות: הצעד הראשון הוא  מיד הכרה בכאב ובבגידה באמון (לאו דווקא בגידה פיזית). שני בני הזוג צריכים להרגיש שהרגשות שלהם תקפים ונשמעים. זה עוזר בפיזור חלק מהכעס וההגנות, ומאפשר דיונים פרודוקטיביים יותר.

2. הבנת הסיבה השורשית: לאחר ההכרה והאימות אנו נתעמק בסיבות הבסיסיות מאחורי הפרת האמונים. האם זה היה סימפטום לנושאים עמוקים יותר, כמו חוסר תקשורת, צרכים שלא נענו או חוסר ביטחון אישי? הבנת שורש הסיבה חיונית לריפוי ומניעת משברים עתידיים.

3. בנייה מחדש של אמון: בנייה מחדש של אמון היא תהליך הדרגתי הדורש זמן ומאמץ עקבי. אנו נלמד איך לחדש, לבנות ולבסס דפוסים חדשים של כנות ושקיפות. זה עשוי לכלול הצבת גבולות, יצירת אחריות וטיפוח תקשורת פתוחה. המטרה היא ליצור בסיס חדש של אמון חזק יותר ועמיד יותר.

4. סליחה וריפוי: סליחה היא היבט קריטי להתגברות על משבר אמון. זה כרוך בשחרור מכאב העבר ובחירה להתקדם. לרוב זה החלק המאתגר ביותר, מכיוון שהוא דורש משני בני הזוג להיות מוכנים לסלוח ולפעול באופן פעיל לריפוי.

האם טיפול זוגי יכול לשקם מערכות יחסים?

מהתצפיות שלי, טיפול זוגי אכן יכול לשקם מערכות יחסים, אך הוא דורש מחויבות משני בני הזוג. המסע לשיקום אינו נתיב ליניארי; זה כרוך בכישלונות, עבודה קשה ורצון אמיתי לגרום למערכת היחסים לעבוד. הנה איך הטיפול מקל על התהליך הזה:

1. תקשורת משופרת: בעיות רבות ביחסים נובעות מתקשורת לקויה. טיפול זוגי בשפלה מלמד את בני הזוג כיצד לתקשר בצורה יעילה, להקשיב באופן אקטיבי ולהביע את צרכיהם ורגשותיהם בצורה בונה.

2. לגלות מחדש את הקשר: עם הזמן, זוגות עלולים להתרחק ולאבד את הקשר הרגשי שלהם. הטיפול עוזר לבני הזוג לגלות מחדש את מה שהפגיש אותם מלכתחילה. באמצעות תרגילים ודיונים מודרכים, הם יכולים להתחבר מחדש ברמה עמוקה יותר ולעורר מחדש את החיבה והאינטימיות שלהם.

3. כישורי פתרון קונפליקטים: בכל מערכת יחסים יש קונפליקטים, אבל איך זוגות יכולים להתמודד איתם אתם שואלים?, הטיפול מצייד זוגות בכלים לנהל קונפליקטים בצורה בריאה ובונה, מניעת הסלמה וטיפוח מערכת יחסים בריאה יותר.

4. חיזוק שותפות: טיפול זוגי מעודד בני זוג לעבוד בצוות. הוא מדגיש את החשיבות של תמיכה הדדית, הבנה ומטרות משותפות.

אם גם אתם מחפשים טיפול זוגי בשפלה, הגעתם למקום הנכון! נעים מאוד שמי סיגל כהן ואני מזמינה אתכם לטיפול זוגי מקצועי ומכיל בקליניקה שלי במודיעין. לפרטים ומידע נוסף השאירו פרטי התקשרות בטופס צור הקשר באתר ואחזור אליכם בהקדם.מטפלת זוגית

תפריט נגישות