הקליניקה במודיעין 

כללים לשמירה על אהבה

תוכן עניינים

אולי שמעתם כי יחסים ארוכי טווח לרוב הופכים למשעממים. אנשים רבים מאמינים במיתוס הזה ומצפים שזה יקרה להם. כאשר הם חווים רגעים שבהם רגשות של משיכה, תשוקה או ריגוש מיני אינם מעניקים עוצמה,הם מניחים שהלהבה כבתה ושהעתיד עגום וחסר השראה. מתוך ציפייה זו, היחסים של זוגות רבים מתמודדים עם מסלול כלפי מטה שלעתים קרובות מסתיים בפירוד רגשי וגם בגירושים.
אמנם אי אפשר למנוע רגעים מעופשים מלכתחילה, אבל בהחלט אפשר לחזק את מהות הקשר באופן שממזער את השפעתם ומצמצם את תדרם במידה ניכרת.

 

רבים מאיתנו מקדישים עדיפות גבוהה יותר לפעילויות ולהתחייבויות שאינן קשורות ליחסים שלנו, לא בהכרח משום שאנחנו לא מעריכים את היחסים שלנו, אלא משום שאנחנו לוקחים אותם כמובן מאליו וליצור את האמונה הכוזבת שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להזניח את הקשר שלנו או לשים אותו על שיוט.

אנו מניחים שמאחר שאנחנו מחויבים, היחסים שלנו יציבים ואינם דורשים את הזמן, את תשומת הלב ואת האנרגיה שעשו בימים הראשונים, הבטוחים פחות. להיפך, זו טעות גדולה לקחת את השותפות שלך כמובן מאליו ולהניח כי היחסים אינם דורשים את אותו סוג של טיפול ותשומת לב שהיו נדרשים  בעבר. אם ההזנחה נמשכת זמן רב מדי, זה יכול להיות מתכון לאסון.

 

כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם לשמור על גחלת האהבה:

תאריכים הם לא רק עבור אוהבים צעירים; הם יכולים להיות קסם עבור זוגות שהיו יחד במשך זמן מה. אפשר לצאת מהבית מספק שינוי הנוף, אפשר ארוחת ערב לאור נרות, למשל. שקול להפוך את התאריכים לתכונה קבועה של מערכת היחסים שלך. הם לא צריכים להיות מוגבלים כמה שעות מדי ערב בערב; הם יכולים להימשך יום שלם, סוף שבוע, או יותר.

לכו על ירח דבש שני (או שלישי). ירח דבש (ללא הילדים, כמובן) הם לא רק עבור נשוי זה עתה. לקחת אחד בכל שנה זה לא יותר מדי. הפכו זאת למסורת.

התנתקות – נתק. לייעד “זמן הקדוש” וליצור אזור ללא מפריעים אשר יבטיח לכם כי לא יהיו הפרעות אינטימיות. לאחר מכן, ליהנות.

אמבטיה חמה יחד. דרך מענגת לבלות ערב ביחד בלי להוציא כסף. נכנסים לאמבט אחד עם השני (לאור נרות, כמובן), ואחריו עוד נרות בחדר השינה, הוא בטוח כדי לשפר את רוח הרומנטיקה.

מביטים זה בעיני זה. להיות מחוברים דרך העיניים בלבד, ללא צורך להחליף מילים. אמנם זה אולי נראה קצת מביך בהתחלה, לאחר כמה דקות תתחילו להתרגל ולאהוב את  החוויה וככה להתחיל חווים כמה רגשות מפתיעים להפליא.

ריקודים פרטיים. אחרי ארוחת הערב אפשר להאזין למוסיקה יחד, ואולי אפילו לרקוד.

עיסוי הוא עוד דרך מצוינת לשמור על הרומנטיקה בחיים.  לא צריך שולחן עיסוי או שמנים ריחניים מהודרים – ולא צריך להיות מעסה מקצועי כדי להביא מגע לאהוב.

קראו שירה ביחד. קריאת שירי אהבה זה לזה מביאה מתיקות.

הסתר הערות אהבה עבור השותף שלך , פתקי אהבה תקועים בספרים, תחת צלחות וכריות, ובמגירת התחתונים  מתכון בטוח לייצר חיוכים של הערכה ולמלא את הלב בהרגשה טובה וחמה.

דברו את שפת האהבה זה לזה. האופן שבו אתם משוחחים שיחה רומנטית. זה צריך להיות כנה, אינטימי, ומלא תחושה של הלב.

סקס הוא קינוח… חילופים רגשיים אלה הם הארוחה העיקרית של היחסים שלנו!

תפריט נגישות