הקליניקה במודיעין 

מהי זוגיות טובה 

תוכן עניינים

מערכת יחסים טובה לא מוצאים פתאום… זה תוצר של כימיה עם עבודה ושמירה על הגחלת.
כל מערכת יחסים שונה מאחרת אבל יש כללי יסוד לשמירה על מערכת יחסים טובה לאורך שנים.

הנה מה שאת\ה יכול\ה לעשות כדי לבנות מערכת יחסים טובה עם מי שאת\ אוהב\ת:

1. לא לזרוק את המגבת מוקדם מדי

זוגות רבים מבלבלים בין התאהבות לאהבה .ההתאהבות רגעית, האהבה יכולה להיות נצחית. יש לזכור כי יש הבחנה בין אהבה מוחלטת, אשר גורמת לסבל, אהבה אובססיבית, אשר לעתים קרובות דוהה לאחר תחילת מערכת יחסים.

אל תוותרו על הקשר מיד עם סיום שלב ההתאהבות. במערכת יחסים טובה, הזוג ירגיש פחות ופחות את  תחושת הפרפרים בבטן כאשר הם ביחד,  אבל לעומת זאת הם יפתחו קשר עמוק והדדי שנבנה באמצעות תשוקה, אינטימיות ומחויבות.

2. לתקשר בבירור

עם הזמן, אנו מניחים כי השותף שלנו מכיר אותנו כל כך טוב שאנחנו לא צריכים לבקש את מה שאנחנו רוצים וזה מתכון בטוח להרס הזוגיות.

במערכת יחסים טובה, יש הבדלים או ויכוחים אבל זה בונה אותה. אבל אתה חייב להביע  בקול את דעותיך ולעזור לבן הזוג שלך להבין איך אתה מרגיש ומה אתה באמת רוצה. חייבים לדבר ללבן את הדברים  זה אומנם לא תמיד נעים לדבר על הדברים אבל זה יקרב אתכם בטוח, בטווח הארוך.

3. כבדו זה את זה

מישהו יכול לאהוב אותך כמו משוגע, אבל מערכת יחסים יכולה להימשך רק אם שני השותפים מכבדים זה את זה. כאשר מערכת יחסים חסרת כבוד, זה לא בריא. הכבוד משתקף במעשים ובהתנהגות כלפי האחד. שותפים מכבדים דואגים לאיך שאתה מרגיש . בן זוג שמכבד אותך מעריך אותך כמו שאתה בלי לרצות לשנות אותך. מי שמכבד אותך ישמח בעצמאותך ויכבד את גבולותיך.

כדי להיות מכבדים זה את זה, צריך באמת להקשיב ולשקול את נקודת המבט של האחר. למד לשים את הצרכים של אחרים שלך לפני שלך. במערכת יחסים טובה, שני השותפים רוצים לשמח אחד את השנייה כמו שהם היו רוצים להיות שמחים ומאושרים.

4. להראות חיבה

תחושת אהבה וחיבה כלפי בן הזוג שלך חשובה מאוד! מחקרים מראים שזה לא חכם לשחק קשה להגיע כאשר המטרה שלך היא לבנות את האינטימיות במערכת היחסים שלך.

ביטויים של חיבה אינם חייבים להיות רומנטיים מדי או מסובכים כלל. נשיקה על הלחי או מגע על הכתף היא לעתים קרובות מספיק כדי להראות כי אתה רוצה את השותף שלך פיזית, כמו גם נפשית. באופן דומה, במערכת יחסים בטוחה וארוכת טווח, קיום יחסי מין הוא לעתים קרובות ביטוי חיובי לעוצמת האהבה. חוקרים מאוניברסיטת טנסי אומרים שהמין המתמיד יכול להיות התשובה לשמירה על תחושות של אהבה ואושר הנמשכות לאורך זמן.

5. להתרגש כל פעם מחדש

מחקר שפורסם בכתב העת Social Psychology and Personality Science, מצא כי זוגות יכולים לשפר את אהבתם זה לזה כאשר הם מבלים את זמנם יחד לחקור פעילויות חדשות ומאתגרות .
לכן, אם אתם מתכננים להתחיל תחביב או לצאת לטיול במקום הראשון בפעם הראשונה, החוקרים אומרים כי היחסים שלכם ייהנו כאשר אתם והשותף שלכם עומדים בפני אתגר זה יחד.

מצד שני זוגות שקועים בשגרת היום יום, בעבודה ילדים מחוייבויות, וזה מזיז את הזוגיות הצידה.
אי אפשר להזיז הצידה ולצפות שהזוגיות והתשוקה וההתרגשות תקרה מעצמה.
קחו זמן זוגי באופן קבוע, תחדשו תרגשו תיהיו רומנטיים, זה לא יקרה לבד! חייבם לתבל את שגרת היום יום.

תפריט נגישות