הקליניקה במודיעין 

סקס ואינטימיות לאחר הלידה

תוכן עניינים

אינטימיות מינית חיונית ליחסים , לאחר לידת תינוק, הורים רבים תוהים מתי הם יכולים לעסוק שוב בפעילות מינית. אם אתם לא מרגישים בטוחים תמיד התייעצו עם רופא. עשו זאת בשיתוף פעולה עם בן הזוג.

ישנן סיבות רבות מדוע אמא חדשה עשויה להרגיש שהיא צריכה עוד זמן לפני חידוש הפעילות המינית. במקרה זה, יש מגוון של פעילויות חלופיות כדי לשמור על קשר ואינטימיות.

 

אינטימיות לאחר הלידה

רוב הרופאים הרפואיים ממליצים לזוגות לחכות לפחות שישה שבועות לפני חידוש  הסקס ולעיתים אף יותר.

הנכונות הפיזית והנפשית המשותפת של שני השותפים היא הגורם החשוב ביותר בקביעת הפעילות המינית לאחר הלידה. “בסדר” מהרופא שלך לא בהכרח אומר שאתם תרצו לחדש את הפעילות המינית באופן מיידי. ההחלטה להתחיל יחסי מין לאחר הלידה צריכה להיות הדדית. שני השותפים צריכים להיות סבלניים ולתקשר זה עם זה. בעוד כמה זוגות עשויים להיות נלהבים לחדש את המין, אחרים עשויים להיות לא להוטים. שינויים ברמת ההורמונים הן לאחר הלידה והן במהלך ההנקה עשויים להשפיע על התשוקה המינית של האישה.

 

זמן ההחלמה שונה מאישה לאישה.  ולמרות הקביעה הרפואית של הרופא, החדירה עדיין עלולה להיות לא נוחה וכואבת. כאשר מתחילים לחדש את הפעילות המינית, הקפידו לנוע לאט ובעדינות כדי למנוע כאב. אם פעילויות מיניות חדירות הן כואבות מדי, זה עשוי להיות מועיל להתחיל עם פעילויות אחרות כגון גירוי ידני עשוי להיות מקום טוב יותר להתחיל. בנוסף, אתה יכול לשקול לעשות אמבטיות יחד או לעסות אחד את השני. לדבר בניכם מה כרגע יותר מתאים ונכון לכם ולאט לאט להתקדם. פעילויות אלו עשויות לעזור להגביר את האינטימיות, כמו גם את התשוקה המינית.

 

דאגות משותפות

הדאגות של גברים ונשים כאחד עשויים להשפיע על יחסי מין לאחר הלידה. כמה פחדים נפוצים קיימים, להיכנס שוב להריון, להרגיש פחות אטרקטיבי, לגרום או לחוות כאב. הורים חדשים רבים מרגישים עייפים ותשושים מטפל בתינוקם, וייתכן שלא ירצו לקיים יחסי מין.

 

אחת הדאגות הנפוצות שיכולות להשפיע על חיי המין היא האפשרות על הריון נוסף בטווח קצר מידי. דאגה שוחחו עם בן הזוג והרופא  שלכם על צורות הולמות של אמצעי מניעה לאחר הלידה.

חלק מהנשים חוששות שהגוף שלהן כבר לא מושך אחרי הלידה, דבר שעלול להפריע למאמצים ולרצון לאינטימיות. עידוד ותמיכה מצד בן זוג יכולים לעזור לאמהות חדשות להרגיש בנוח יותר עם גופיהן. תחמיא לה מחמאות אמיתיות.

הטובה ביותר להתמודד עם דאגות אלה היא לתקשר בין בני הזוג כל הרגשות ואת אי הנוחות. זה ישפר לא רק את חיי המין, אלא גם יחשוף את  כל החרדות שהתגלו לאחרונה הקשורים לשינויים בחיים.

 

היתרונות של מין לאחר הלידה

  • הורמונים כמו אוקסיטוצין ואנדורפינים משתחררים במהלך יחסי מין, אשר הוכחו כמפחיתות כאב ומפעילים תחושות של אהבה. כל עוד שני בני הזוג מוכנים מבחינה פיזית ונפשית, מומלץ מאוד לקיים יחסי מין לאחר הלידה.
  • אם אתה והשותף שלך מסכימים הדדית לקיים יחסי מין, שקול את הטיפים הבאים שעשויים להפוך את חיי המין שלך למספקים יותר:
  • השתמש בחומר סיכה על בסיס מים. שינויים ברמות ההורמון לאחר הלידה לעיתים קרובות ירידה סיכה בנרתיק, באמצעות חומר סיכה יכול לעזור להפחית את החיכוך ואת אי הנוחות.
  • מצאו זמן כדי לקיים סקס לבד בלי דאגה לקטן שנולד.
  • תרגילי אגן רגילים מועילים בכדי להחזיר את כוח הנרתיק..
  • דאגו לזמן אינטימי בלי קשר לסקס. צאו לזמן משותף, פנקו אחד את השנייה. צרו מגע אינטימי שלא מסתיים בחדירה.
  • דברו עם בן / בת זוגך במהלך יחסי מין. חשוב לתקשר תוך כדי בכדי לדעת שאין כאב או אי נוחות במהלך יחסי המין.
  • נסו תנוחות סקס חדשות כדי לראות מה הכי נוח. נסו תנוחות שלא מפעילות לחץ על הבטן של האישה.
  • פירגונים לא עולים כסף אבל שווים זהב!
  • תאמרו לבן \ת הזוג שלכם שהוא סקסי. החמיאו לו\ה לא רק על החיצוניות. והסתכלו בעיניים!!!

 

סיגל כהן – ייעוץ זוגי בירושלים

תפריט נגישות